wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
Liczba pozycji: 85
Kwartalnik Pedagogiczny 2019/2 (252) – eprasa
Adam Fijałkowski
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2019/1 (251) – eprasa
Maria Groenwald Grażyna Szyling
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kon...Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2018/2 (248) – eprasa
Praca zbiorowa
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coachingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy...Data dostępności:
Data publikacji:
Przegląd Humanistyczny 2018/2 (461) – eprasa
Włodzimierz Pessel Grażyna Szelągowska
Skandynawia patriotów. Nordycki nacjonalizm: źródła, praktyki, idee. Autorzy zamieszczonych w numerze artykułów, historycy, antropolodzy kultury oraz filolodzy, wprowadzają czytelników w tematykę nordyckiego nacjonalizmu. Opisują narodową i nordycką tożsamość z różnych punktów widzenia, co pozwala lepiej zrozumieć zjawisko i jego historyczno-kulturową genezę.Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2018/3 (249) – eprasa
J. Mirosław Szymański Stefan M. Kwiatkowski Janina Kamińska Małgorzata Przanowska Janusz Gesicki Małgorzata Karwowska-Struczyk
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2018/4 (250) – eprasa
Adam Fijałkowski Piotr Zańko
Odzyskanie niepodległości a nauki pedagogiczne, to temat przewodni numeru. O wielorakich aspektach polskiego patriotyzmu, różnych wyzwaniach edukacyjnych stojących przed Polską po odzyskaniu niepodległości piszą historycy wychowania, kulturolodzy, pedagodzy ogólni oraz poloniści. Teksty pokazują interdyscyplinarność problematyki niepodległości w kontekście nauk pedagogicznych, zarówno 100 lat temu,...Data dostępności:
Data publikacji:
Studia Ucrainica Varsoviensia 2015/3 – eprasa
Praca zbiorowa
Studia Ucrainica Varsoviensia to nowa seria wydawnicza Katedry Ukrainistyki UW poświęcona aktualnym problemom ukrainistyki, badaniom z zakresu szeroko rozumianego językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa. Studia Ucrainica Varsoviensia to miejsce integracji badań ukrainoznawczych oraz środowisk naukowych, forum wymiany myśli i poglądów badaczy z ośrodków naukowych Polski i Ukrainy oraz innych...Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2023/2 (268) – eprasa
Joanna Madalińska-Michalak
Numer zawiera interesujące artykuły poświęcone edukacji, kształceniu nauczycieli i badaniom edukacyjnym. Autorzy artykułów podkreślają rolę nauczycieli w tworzeniu lepszej przyszłości dla społeczeństwa, które musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Opisują także różne aspekty badań edukacyjnych i praktyczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jakości nauczania i uczenia się. Prace przedstawiają także...Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253) – eprasa
Adam Fijałkowski
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały...Data dostępności:
Data publikacji:
Kwartalnik Pedagogiczny 2019/4 (254) – eprasa
Adam Fijałkowski
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły...Data dostępności:
Data publikacji: